Her kommer der nogle billeder og videoer fra vores tur udenfor - da vi skulle finde nogle dyr som vi efterfølgende kunne undersøge indenfor med et Xploview
Planteholds opstart Dato: 7/1-2022 Vi har i dag prøvet kræfter af i at plante ting. Vi har plantet frø ud fra forskellige kategorier. Frø fra vilde planter, frø fra køleskab, grøntskuffe, køkkenskabe og krydderihylder og frø fra frøposer. Her får i en oversigt over de forskellige frø vi har plantet i hver kategori: Frø fra vilde planter Hyrtetaske 2 årig natlys bøg Frø fra køleskab, grøntskuffe, køkkenskabe og krydderihylder Citron Hvidløg Tomat Peberfrugt Avocado Chilli Frø fra frøposer Radise Solsikke Rucola Karse Dild Vi skal i dette forløb blandt andet være særligt opmærksom på vanding, lys, fugtighed, temperatur mm i forhold til opvæksten af de forskellige frø/planter Vi glæder os til at følge udviklingsprocessen, og dele den sammen med jer. Opdatering 19.01.22 Vi har i dag været på campus for at tjekke op på vores planter. Vi var meget spændte på om der var sket noget siden vi plantede vores frø den 07.01.22. Som der ses på billederne nedenunder, er nogle af vores frø v
Udviklingsopgave - Opgave 1 1. Undring / problemstilling – Hvad det det der skal arbejdes med og forandres eller udvikles? Redegøre for hvilke didaktiske og pædagogiske metoder I vil anvende i udvikling af den pædagogiske praksis. Vi vil i vores udviklingsprojekt arbejde med vores undring omkring dyr i pædagogisk praksis. Vi har i forhold til dette undret os over hvorfor institutioner som oftest ikke har dyrehold eller aktiviteter der omhandler dyr. Vi har undret os over dette fordi det at holde dyr giver børnene mange gode færdigheder, herunder at tage ansvar for noget andet end dem selv. Vi vil her inddrage vores græshopper fra dyrehold aktiviteter i skolen, for at videreudvikle vores aktiviteter fra Fjordskolen. Vi vil for at videreudvikle vores projekt og for at udforske vores undring. Vi tager til børnecenter Høllevang, hvor vi vil arbejde med en gruppe børn på 3-6 år. Vi vil ved hjælp af vores projekt, arbejde nærmere med at bringe børnene værdier, såsom at behandle dyr orden
Planlægning af praksis afprøvning hos Fjordskolen I forbindelse med vores dyrehold skulle vi planlægge to aktiviteter til eleverne på Fjordskolen som skal afvikles den 26.01-22. I vores dyreholdsopgave har vi arbejdet med ørkengræshopper, hvor vi har fået en masse ny viden deromkring. Blandt andet græshoppernes dødelighed, skrøbelighed, temperatur mm. Her har været en masse overvejelser omkring hvorvidt børnene kunne være aktivt deltagende sammen med græshopperne. Første tanke var at vi skulle se hvor langt en græshoppe kunne hoppe og derefter hvor langt et barn hopper. Dette var vi dog ikke sikre på der kunne gå 20 min med. Vi har derfor ændret strategi. Nu er planen at vi starter med at kigge på græshopperne, hvor børnene skal fortælle hvad de ser hos græshopperne. Vi har en planche som beskriver hvor delene på græshoppen er med som vi kan vise børnene. Hvor vi derefter ville hoppe med græshopperne på en optegnet bane, hvor børnene derefter får lov at hoppe på banen. Her vil vi u
Kommentarer
Send en kommentar