Her kommer der nogle billeder og videoer fra vores tur udenfor - da vi skulle finde nogle dyr som vi efterfølgende kunne undersøge indenfor med et Xploview
Opgave E: Perspektivering Perspektivering Hvilken ny viden fik du selv gennem arbejdet med dyreholdet? Det har overrasket os hvor meget forberedelse der skal til for at kunne holde et dyrehold. Derudover har vi ikke haft en stor kendsskab til græshopper, andet end at de er grønne, ofte befinder sig i græs og har en helt særlig lyd som man kan spotte dem på. Gennem processen af at holde vores græshopper, har vi opdaget at det kræver en del omstrukturering for at de overlever. (bog fra ib) Hvilke etiske spørgsmål giver dyreholdet mulighed for at arbejde pædagogisk med? Der vil i forbindelse med et dyrehold være spørgsmål omkring om det er etisk korrekt at have dyr i et terrarie, og arbejde med det i pædagogisk praksis. Da det er ørkengræshopper vi har et dyrehold med, er der specielle regler omkring at vi ikke må sætte dem fri i den danske natur. I den forbindelse kan det diskuteres om det er etisk korrekt at bruge denne slags art af græshopper i praksis. Etikken kommer...
Opgave B: Naturfaglig viden. Etablering af dyrehold Naturfaglig viden 1. Sæt jer ind i dyrenes behov og adfærd: Føde (hvad, hvordan, hvor ofte). Rede- / skjulemuligheder, klima, sociale muligheder (flokdyr?), dag- eller nataktive?, formering / årscyklus, rengøring osv. osv. Angiv litteratur. Ørkenvandregræshopper lever i ørkenen og er dermed hjemme i det varme klima. Ørkenvandregræshoppen tåler højere temperaturer og æder de stort set alt grønt, løg, rodfrugter, akacietræer, figentræer , buske osv.Deres yndlingsføde er frisk græs, alle slags græs, plænegras, græs fra marken, mais, blade, bambus og tagrør. Græshoppen findes i det semiørken lignenden bælte hele vejen rundt omkring sahara og mellem ørkenen og savannen. Græshoppen jager i sværmer og er et flokdyr. Det forekommer dog, at fårekyllinger og græshopper æder hinanden efte hamskifterne. Dette kan forhindres, hvis dyrene har plads til at kunne isolere sig fra mængden et sted hvor de kan hænge med hovedet nedad og...
K4 - Hjemmelavet fuglekugler Vi har som en K4 opgave valgt at lave hjemmelavede fuglekugler. Dette har vi valgt at lave da man ofte laver det med dagtilbudsbørn i alle aldre. Her kan de være aktive i processen af flere omgange. Vi tænkte derfor det ville være en fordel at få noget erfaring indenfor hvordan det er at arbejde med samt processen i det at lave fuglekugler. Vi starter med at lave en liste over hvilke materialer vi har brugt, hvorefter vi vil gå i dybden med arbejdsprocessen. Materialeliste: - En gryde - En grydeske - Plastik kopper - Små pinde - Snor - Svinefedt - Havregryn - Rosiner - Solsikkekerner - 5 korns blanding (Hvedekerner, rugkerner, hørfrø, solsikkekerner og quinoa) - Fuglefrøsblanding - Et køligt sted, såsom køleskab (Da vi er et vinterhold, valgte vi at stille det udenfor) Fremgangsmåde: 1- Vi startede med at smelte svinefedtet, her kom lugte sansen særligt i spil, da svin...
Kommentarer
Send en kommentar