Planlægning af praksis afprøvning hos Fjordskolen
Planlægning af praksis afprøvning hos Fjordskolen
I forbindelse med vores dyrehold skulle vi planlægge to aktiviteter til eleverne på Fjordskolen som skal afvikles den 26.01-22.
I vores dyreholdsopgave har vi arbejdet med ørkengræshopper, hvor vi har fået en masse ny viden deromkring. Blandt andet græshoppernes dødelighed, skrøbelighed, temperatur mm. Her har været en masse overvejelser omkring hvorvidt børnene kunne være aktivt deltagende sammen med græshopperne. Første tanke var at vi skulle se hvor langt en græshoppe kunne hoppe og derefter hvor langt et barn hopper. Dette var vi dog ikke sikre på der kunne gå 20 min med. Vi har derfor ændret strategi. Nu er planen at vi starter med at kigge på græshopperne, hvor børnene skal fortælle hvad de ser hos græshopperne. Vi har en planche som beskriver hvor delene på græshoppen er med som vi kan vise børnene. Hvor vi derefter ville hoppe med græshopperne på en optegnet bane, hvor børnene derefter får lov at hoppe på banen. Her vil vi undersøge om børnene eller græshopperne hopper længst.
Vi har også planlagt en science opgave, her har vi valgt at arbejde med hjemmelavet sæbebobler. Vi vil have lavet sæbeboble vandet hjemmefra. Fokus er at børnene skal undersøge om sæbeboblerne kan formes på forskellig vis. Fx cirkler, firkantet, trekantet, hjerteformet osv. Spontant mens vi har lavet dette blogindlæg er vi kommet til at snakke om om man også have putte farve i, så sæbeboblerne får forskellige farver og former. Dette vil vi straks gå i gang med at undersøge i vores lille værksted om lidt.
Hejsa kiggede lige forbi - brug meget gerne jeres grundbog til at underbygge jeres argumenter. I jeres science aktivitet skal I inddrage de naturvidenskabelige kompetencer - se side 183 og frem :-)
SvarSlet